Výkon motoru DieselGas LPG

  • zvýšení výkonu až o 30% (běžně se tohoto efektu nevyužívá – naopak stává se jedním z nástrojů pro snížení spotřeby) Jednotka Solaris Diesel DNA je vybavena speciálním emulátorem polohy plynového pedálu který zajistí výrazné snížení dávky nafty v okamžiku vyššího nárůstu výkonu vlivem přidání LPG do spalované směsi. Tím je dosahováno až 25% úspory při provozu zejména těžkých nákladních vozidel.
  • lepší charakteristika točivého momentu – motor „táhne“ výrazně lépe již v nízkých otáčkách, není tedy nutné tak často řadit
  • motor pracuje velmi pružně a má měkčí chod
  • dochází k redukci opotřebení motoru a tím k prodloužení jeho životnosti
  • vlivem dokonalejšího spalování a prohořívání směsi  nafty a LPG je také mnohem méně zanášen filtr pevných částic. To také výrazně snižuje také spotřebu ADD BLUE u vozidel která jsou tímto systémem vybavena.

 

Graf výkonu na naftu

Grafvykonunafta1

Měření výkonu při provozu motoru na NM (motorová nafta)


 

Graf výkonu na duální pohon NM+LPG

Grafvykonu1

Měření výkonu při provozu na duální pohon NM+LPG


 

Údaje jsou autentické a pochází z měření na vozidle DAF XF 480 které proběhlo na jaře 2012. Toto vozidlo vykazuje v provozu trvalou úsporu 18% na PHM.