Zkušenosti z provozu vozidla upraveného na duální pohon Diesel Gas CNG.
Ve vozidle je zkušebně namontována jedna tlaková nádrž CNG 35litrů která pojme cca 6,77 kg CNG(cca 10m3)
V instalaci je použit reduktor pro CNG/Metan italské firmy Bigas s výkonem do 140kW a elektronika Solaris Diesel DNA
Spotřeba vozidla ve standardním režimu nafta 9,5l/100km
Spotřeba vozidla v režimu duálním je 2,8l nafty/100km a 4,6kg CNG/100km
Úspora na PHM činí cca 34%
Dojezd na 1ks nádrže CNG 50l je 145km – pro nasazení vozidla například v regionálním rozvozu bude nutné min. 1ks nádrže CNG doplnit
Motor pri provozu na diesel a CNG má „sametově“ hladký chod a velmi dobře táhne již od minimálních otáček
Při ceně nafty 35,-Kč za litr a CNG 27,5 za kg vychází cena 1km velmi příznivých 2,25Kč/km(včetně DPH) oproti méně optimistickým 3,33Kč/km při provozu na samotnou naftu.
Při procházení našich webových stránek zaznamenáváme Vaši IP adresu, jak dlouho se na stránce zdržíte a ze které přicházíte. Některé soubory cookies mohou shromažďovat informace, které jsou následně využity třetími stranami a které např. přímo podporují naše reklamní aktivity (např. Google Analytics pro analýzu návštěvnosti). Tyto cookies jsou řízeny třetími stranami a nemáme přístup ke čtení nebo zápisu těchto dat. Podle těchto údajů Vás nelze identifikovat.
Používání cookies pro měření návštěvnosti webu a přizpůsobení zobrazení webových stránek vnímáme jako svůj oprávněný zájem správce, neboť věříme, že díky tomu Vám můžeme nabídnout ještě lepší služby.
Používání souborů cookies lze nastavit pomocí Vašeho internetového prohlížeče. Většina prohlížečů soubory cookies automaticky přijímá již ve výchozím nastavení. Soubory cookies lze pomocí Vašeho webového prohlížeče odmítnout nebo nastavit užívání jen některých. Informace o prohlížečích a o způsobu nastavení předvoleb pro soubory cookies můžete nalézt na webových stránkách jednotlivých prohlížečů.