Osobní a SUV dieselgas

Vyplatí se i přestavba osobního auta na dieselgas ?

Ano, vyplatí se i přestavba osobnich a zejména SUV vozidel na duální pohon LPG nebo CNG. Předpokladem rentability takové přestavby je samozřejmě větší množství najetých km v řádu alespoň 3tis. km za měsíc. U některých SUV, která mají spotřebu nafty srovnatelnou s nákladním automobilem ten počet km nemusí být ani zdaleka takový.
Přestavba na duální pohon diesel LPG nebo CNG má ještě další důležité atributy: Ekologičtější provoz ve srovnání s provozem na samotnou motorovou naftu, případně bionaftu. Při provozu v duálním režimu vzniká výrazně méně pevných částic a to i u motorů, které jsou vybaveny filtry DPF. To znamená mnohem menší exponování této velmi drahé a choulostivé součásti emisního systému moderních vznětových motorů.
Provoz vznětového motoru na duální pohon tak šetří nejen náklady na pohonné hmoty, ale také životní prostředí a opotřebení filtrů DPF u vozidel emisních kategoríí Euro5 a vyšších.

Příklad konkrétních výsledků dieselgas LPG v SUV z praxe:

  • Spotřeba nafty  13,2l/100km
  • Spotřeba nafty při jízdě na Dieselgas  8,5l/100km
  • Spotřeba LPG při jízdě na Dieselgas  5,1l/100km

Pro maximální využití možností úspory je důležitá změna techniky jízdy. U většiny vozidel totiž vlivem většího točivého momentu není nutné tak vytáčet motor. Nástup točivého momentu je znatelně vyšší zejména v nízkých otáčkách. Odpadá tak časté řazení a dlouhodobým využíváním výkonu motoru v nízkých otáčkách přispějete příznivější spotřebě. Ani motor nemá problém – jeho chod je o poznání měkčí oproti chodu pouze na naftu.

LandRoverDisco

Land Rover Discovery 2,7 V6 TDi na duální pohon Dieselgas LPG