Jaguar 2.2 D přestavba na duální pohon nafta+LPG - dieselgas
Solaris Diesel
Technická data přestavby Dieselgas LPG:


Řídící jednotka:      Diesel Dual Fuel Gasin GD-4
Reduktor LPG:       Alex Shark 1200 s integrovaným ventilem LPG
Filtr plynné fáze LPG:    Alex Ultra 360°
Vstřikovače LPG:    Alex Barracuda SE 115
Přepínač LPG:       
S optickým ukazatelem hladiny LPG a akustickou signalizací
Nádrž LPG:             ZTW 650/200/50 litrů

           

Solaris  Diesel LPG – homologovaná souprava HP-0222

Souprava LPG pro vznětové motory pro přestavby dieselů na duální pohon NAFTA + LPG zahrnuje osvědčené kvalitní komponenty firmy  ALEX  , Dual Fuel Systems, Tomasetto, GZWM, Stako, Valtek atd.

Souprava obsahuje široký výběr schválených homologovaných komponentů pro přestavby dieselů na duální pohon NM+LPG všech možných variant, velikostí a provedení vozidel a strojů s naftovým motorem. 

Typové schválení soupravy Solaris Diesel LPG na základě rozhodnutí Ministerstva Dopravy ČR platí pro přestavby všech kategorií motorových vozidel s dieselovým motorem, tedy  N1, N2, N3, M1, M2, M3 všech emisních kategorií až do Euro 6 včetně. Držitelem typového schválení je firma Gasinsight s.r.o.

Měření emisí dieselu na LPG nebo CNG
Ekologie Dieselu na LPG a měření emisí na SME

Měření emisí vozidel s dieselem na LPG nebo CNG se měří v pověřených SME. 

Měření probíhá úplně stejně jako u běžných vznětových motorů, pouze s tím rozdílem, že musí být aktivní duální režim dvoupalivového systému Dieselgas.

Emise produkované diesel motorem pracujícím v duálním spalování Diesel+LPG jsou výrazně příznivější k životnímu prostředí.

 

Duální pohon Diesel + LPG

JAGUAR XF 2.2 D na LPG

Technická data vozidla:

Výrobce vozidla:          Jaguar Land Rover 
Model vozidla:             Jaguar XF 2.2 D  Euro 5
Objem motoru:            2.2  
Typ motoru:                 224DT
Varianta:                       DHE4

Výkon motoru:            147 kW/3500  ot/min
Převodovka:                 man 6 st.

Rok výroby:                 2013

Spotřeba nafty a LPG v duálním režimu dieselgas

Spotřeba nafty a plynu duálním režimu

Duální pohon Diesel + LPG umožňuje průměrnou záměnu paliv 20-40%  NM/LPG. Znamená to, že při provozu na plyn se průměrná spotřeba nafty sníží o 20-40%. Ušetřené množství motorové nafty je v přibližném objemu nahrazeno plynem LPG.

Spotřeba LPG může být nepatrně větší, než je objemová úspora nafty. Je to dáno tím, že  LPG má výrazně nižší objemovou hmotnost ve srovnání s naftou.

Úspora tedy spočívá v nahrazení části spalované motorové nafty levnějším plynem.

Záruka kvality

Systém LPG je složen z vybraných originálních dílů. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.

Servisní interval pro toto konkrétní vozidlo je 50.000 km

Servis LPG spočívá v kontrole trubek, hadic a těsnosti jejich spojů, kontrole seřízení palivových map
a výměně vložky filtru plynné fáze a kontrole, příp. výměně filtru kapalné fáze LPG.

Nádrž LPG místo rezervy

Ve vozidle je instalována nádrž LPG toroid s vnitřním multiventilem o objemu 68 litrů. Natankovat lze přibližně 56 litrů LPG

Ekonomika provozu dieselu na LPG

Provoz na NM

100%

Podíl nafty (NM) v duálním režimu

70%

Podíl LPG

32%

JAGUAR XF 2.2  D  r.v. 2013 přestavba na LPG – vlastnosti & zkušenosti  

Průměrná spotřeba nafty  6,5 – 7,5 l/100km podle režimu a způsobu jízdy

Průměrná spotřeba v duálním režimu NM+LPG    4, 7 l/100km NM + 2,5l/100km LPG  

Motor 2.2 diesel má v duálním režimu větší točivý moment a je pružnější

Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 28°C se systém automaticky přepne na LPG.

Vozidlo se zapsaným pohonem na LPG je osvobozeno od silniční daně v případě jeho použití pro podnikání.

Vozidlo majitel používá převážně na dlouhých trasách s velkým km nájezdem

Jaguar diesel na LPG
Kalkulátor rentability Dual Fuel Diesel LPG výhody

Máte otázky? Napište nám! Rádi Vám vše vysvětlíme

Napište si o cenovou nabídku! Vypracujeme Vám jí na míru

Zkuste výpočet rentability přestavby! Vyplatí se Vám přestavba dieselu na LPG?

Zpět nahoru