Dieselgas princip funkce duálního pohonu dieselu na LPG
Na rozdíl od přestavby benzínových motorů na alternativní pohon LPG, kde dochází při přepnutí z původního benzínového paliva na LPG – tedy 100% z jednoho druhu paliva na druhý, u systému Dieselgas LPG je plynná fáze LPG pouze přidávána do nasávaného vzduchu a motor stále pracuje na naftu.
Přidávání LPG do směsi zpracovávané motorem má efekt v rychlejším zapálení směsi, jejím dokonalejším prohoření a tím účinější využití energie paliva. Poměr mixování obou paliv je u každého motoru trochu jiný a jeho hodnota se výrazně mění v závislosti na okamžitém pracovním režimu motoru. Obecně lze však říci, že průměrná hodnota poměru je 20% LPG a 80% nafty.
Přidávaný plyn do směsi tedy nepůsobí pouze jako levnější náhrada původního paliva – nafty, ale zároveň také jako katalyzátor dokonalejšího hoření směsi.