Popis funkce duálního systému Dieselgas CNG:
Duální pohon dieselů funguje na principu spalování dvou paliv současně. Smyslem duálního provozu diesel motoru je částečné nahrazení motorové nafty plynem.
Zjednodušeně řečeno v duálním režimu se přidává přesné množství plynu do sání motoru za současného snížení dávky vstřikované nafty. Dochází k tzv. záměně paliv.
Dieselgas CNG je varianta duálního pohonu, která jako druhé palivo používá stlačený zemní plyn CNG.
Přestavba motoru na duální pohon nevyžaduje žádné nevratné úpravy motoru, ani neúměrně náročnou montáž. Systém Dual Fuel je možné kdykoli z vozidla demontovat.
Provozní režim motoru lze kdykoli přepínat ovládacím tlačítkem v kabině na tzv. duální režim, nebo na tzv. základní režim, kdy vozidlo funguje na naftu, jako by nebylo přestavěné na duální pohon.
Na vozidle je umístěn zpravidla větší počet nádrží CNG kvůli dosažení uspokojivého dojezdu vozidla v duálním režimu. Pokud CNG v nádržích dojde, vozidlo pokračuje v jízdě na naftu. Po natankování CNG se opět automaticky přepne na duální režim.
Obvyklá záměna paliv u duálního systému NM+CNG se pohybuje v úrovni 50/50 NM/CNG
1kg CNG odpovídá přibližně 1,4 litru NM
Dieselgas CNG je schopen generovat úsporu přesahující 30% oproti konvenčnímu pohonu na motorovou naftu.
Systém Dieselgas CNG je v principu shodný se systémem Dieselgas LPG.
Každé z obou alternativních paliv má své výhody i nevýhody.