Fuel Fusion dual fuel diesel logo
Technická data přestavby Diesel+CNG:


Řídící jednotka:      Fuel Fusion CAN
Reduktor CNG:       Tomasetto AT12 s integrovaným ventilem CNG
Filtr plynu CNG:   
Alex Ultra 360°
Vstřikovače CNG: 
Alex Barracuda SE 130 Nl
Přepínač CNG:       
S optickým ukazatelem hladiny LPG a akustickou signalizací
Nádrže CNG:           4 x CNG 320/80l upevněné místo II. naftové nádrže 

Solaris Diesel CNG
Solaris  Diesel CNG – typová souprava HP-0431

Souprava CNG pro přestavby dieselů na duální pohon NAFTA + CNG zahrnuje osvědčené kvalitní komponenty firmy  ALEX  , Dual Fuel Systems, Tomasetto, Emer, Vítkovice Cylinders a.s. atd.
Souprava obsahuje široký výběr schválených homologovaných komponentů pro přestavby dieselů na duální pohon NM+CNG všech možných variant, velikostí a provedení vozidel a strojů s naftovým motorem. 

Typové schválení soupravy Solaris Diesel CNG na základě rozhodnutí Ministerstva Dopravy ČR platí pro přestavby všech kategorií motorových vozidel s dieselovým motorem, tedy  N1, N2, N3, M1, M2, M3  a všech emisních kategorií až do Euro 6 včetně. Držitelem typového schválení je firma Gasinsight s.r.o.

Měření emisí dieselu na LPG nebo CNG
Ekologie Dieselu na LPG a měření emisí na SME

Měření emisí vozidel s dieselem na LPG nebo CNG se měří v pověřených SME.
Měření probíhá úplně stejně jako u běžných vznětových motorů, pouze s tím rozdílem, že musí být aktivní duální režim dvoupalivového systému Dieselgas.
Pro SME poskytujeme zdarma servisní smlouvu a pověření k měření emisí jakožto výrobce systému.
Duální systém Diesel+CNG se podílí významně na nižší produkci nebezpečných spalin u přestavěných vozidel
 

Diesel CNG bez mýta v Německu na všech dálnicích do 31.12.2023
V Německu bez mýta do 31.12.2023

Přestavba plní všechny podmínky německého BAG, za kterých je vozidlo vybavené bivalentním systémem (Diesel dual fuel) nafta+CNG osvobozeno zcela od povinnosti platit mýto při jízdě na německých dálnicích.

 

 

Diesel CNG

Duální pohon Diesel + CNG

SCANIA R450 Euro 5 Diesel+CNG

SCANIA Diesel CNG duální pohon
Technická data vozidla:

Výrobce vozidla:          Scania 
Model vozidla:             R450 tahač  Euro 5
Objem motoru:            12.472  l
Typ motoru:                 DC13 147
Varianta:                       DHE4

Výkon motoru:            331 kW/1900  ot/min
Převodovka:                 aut.

Rok výroby:                 2015

Spotřeba nafty a LPG v duálním režimu dieselgas

Spotřeba nafty a plynu duálním režimu

Duální pohon Diesel + CNG umožňuje průměrnou záměnu paliv 0-60%  NM/CNG. Znamená to, že při provozu na plyn se průměrná spotřeba nafty sníží o 0-60%. Ušetřené množství motorové nafty je v odpovídajícím množství nahrazeno plynem CNG.

Spotřeba CNG může být nepatrně větší, než je objemová úspora nafty, ale toto se projevuje většinou až při větší průměrné záměně paliv okolo 50/50. Je to dáno tím, že  CNG je zcela jiné palivo ve srovnání s naftou. I přes to provoz v duálním režimu vykazuje značnou úsporu nákladů na PHM. 

Nádrže CNG a dojezd v duálním režimu NM+CNG

Ve vozidle jsou instalovány 4ks nádrží CNG o celkovém objemu 320 litrů. Natankovat lze přibližně 55 kg CNG při jmenovitém plnícím tlaku 220 bar.
Toto množství odpovídá zhruba 75l Motorové nafty (NM).
1kg CNG=1,36l NM
Dojezd v duálním režimu NM+CNG závisí na spotřebě vozidla a hlavně na % záměny paliv. Zpravidla se pohybuje okolo 400-600km

Záruka kvality

Systém CNG je složen z vybraných originálních dílů. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.

Servisní interval pro toto konkrétní vozidlo je 50.000 km

Servis CNG spočívá v kontrole trubek, hadic a těsnosti jejich spojů, kontrole seřízení palivových map
a výměně vložky filtru plynu CNG.

Ekonomika provozu dieselu na CNG

Provoz pouze na na NM

100%

Podíl nafty (NM) v duálním režimu

60%

Podíl CNG

40%

Scania R450 Euro 5  rok 2015 – vlastnosti & zkušenosti  

Průměrná spotřeba nafty  26,5 – 28 l/100km podle režimu a způsobu jízdy

Průměrná spotřeba v duálním režimu NM+CNG    20, 7 l/100km NM + 8,5kg/100km CNG  

Motor diesel má v duálním režimu větší točivý moment, je pružnější a má měkčí chod

Systém se po startu automaticky přepne na CNG, pokud je teplota motory vyšší, než -10°C.

Vozidlo se zapsaným pohonem na CNG je osvobozeno od placení mýta na německých dálnicích

Máte otázky? Napište nám! Rádi Vám vše vysvětlíme

Zkuste výpočet rentability přestavby! Vyplatí se Vám přestavba dieselu na CNG?

Zpět nahoru