I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Řídící jednotka: Fuel Fusion CAN
Reduktor CNG: Tomasetto AT12 s integrovaným ventilem CNG
Filtr plynu CNG: Alex Ultra 360°
Vstřikovače CNG: Alex Barracuda SE 130 Nl
Přepínač CNG: S optickým ukazatelem hladiny LPG a akustickou signalizací
Nádrže CNG: 4 x CNG 320/80l upevněné místo II. naftové nádrže
Souprava CNG pro přestavby dieselů na duální pohon NAFTA + CNG zahrnuje osvědčené kvalitní komponenty firmy ALEX , Dual Fuel Systems, Tomasetto, Emer, Vítkovice Cylinders a.s. atd.
Souprava obsahuje široký výběr schválených homologovaných komponentů pro přestavby dieselů na duální pohon NM+CNG všech možných variant, velikostí a provedení vozidel a strojů s naftovým motorem.
Typové schválení soupravy Solaris Diesel CNG na základě rozhodnutí Ministerstva Dopravy ČR platí pro přestavby všech kategorií motorových vozidel s dieselovým motorem, tedy N1, N2, N3, M1, M2, M3 a všech emisních kategorií až do Euro 6 včetně. Držitelem typového schválení je firma Gasinsight s.r.o.
Měření emisí vozidel s dieselem na LPG nebo CNG se měří v pověřených SME.
Měření probíhá úplně stejně jako u běžných vznětových motorů, pouze s tím rozdílem, že musí být aktivní duální režim dvoupalivového systému Dieselgas.
Pro SME poskytujeme zdarma servisní smlouvu a pověření k měření emisí jakožto výrobce systému.
Duální systém Diesel+CNG se podílí významně na nižší produkci nebezpečných spalin u přestavěných vozidel
Přestavba plní všechny podmínky německého BAG, za kterých je vozidlo vybavené bivalentním systémem (Diesel dual fuel) nafta+CNG osvobozeno zcela od povinnosti platit mýto při jízdě na německých dálnicích.

Úspora na mýtu na německých dálnicích 4 – 5 Kč/km

Duální pohon Diesel + CNG
VOLVO FH 500 Euro 6 Diesel+CNG
Výrobce vozidla: VOLVO
Model vozidla: FH 500 boční shrnovací plachta Euro 6
Objem motoru: 12.7 l
Typ motoru: D13K500
Varianta: U3XT8F
Výkon motoru: 375 kW/1800 ot/min
Převodovka: aut.
Rok výroby: 2017
Spotřeba nafty a plynu duálním režimu
Duální pohon Diesel + CNG umožňuje průměrnou záměnu paliv 0-60% NM/CNG. Znamená to, že při provozu na plyn se průměrná spotřeba nafty sníží o 0-60%. Ušetřené množství motorové nafty je v odpovídajícím množství nahrazeno plynem CNG.
Spotřeba CNG může být nepatrně větší, než je objemová úspora nafty, ale toto se projevuje většinou až při větší průměrné záměně paliv okolo 50/50. Je to dáno tím, že CNG je zcela jiné palivo ve srovnání s naftou. I přes to provoz v duálním režimu vykazuje značnou úsporu nákladů na PHM.
Nádrže CNG a dojezd v duálním režimu NM+CNG
Ve vozidle jsou instalovány 4ks nádrží CNG o celkovém objemu 320 litrů. Natankovat lze přibližně 55 kg CNG při jmenovitém plnícím tlaku 220 bar.
Toto množství odpovídá zhruba 75l Motorové nafty (NM).
1kg CNG=1,36l NM
Dojezd v duálním režimu NM+CNG závisí na spotřebě vozidla a hlavně na % záměny paliv. Zpravidla se pohybuje okolo 400-600km
Záruka kvality
Systém CNG je složen z vybraných originálních dílů. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.
Servisní interval pro toto konkrétní vozidlo je 50.000 km
Servis CNG spočívá v kontrole trubek, hadic a těsnosti jejich spojů, kontrole seřízení palivových map
a výměně vložky filtru plynu CNG.
VOLVO FH 500 Euro 6 Diesel+CNG rok 2017 – vlastnosti & zkušenosti
Průměrná spotřeba nafty 29,5 – 33 l/100km podle režimu a způsobu jízdy
Průměrná spotřeba v duálním režimu NM+CNG 20, 5 l/100km NM + 9,6 kg/100km CNG
Motor diesel má v duálním režimu větší točivý moment, je pružnější a má měkčí chod
Systém se po startu automaticky přepne na CNG, pokud je teplota motory vyšší, než -10°C.
Vozidlo se zapsaným pohonem na CNG je osvobozeno od placení mýta na německých dálnicích