Přestavby Diesel Gas LPG a CNG v praxi

Představujeme Vám některé naše realizované přestavby dieselgas LPG a CNG  vozidel s naftovým motorem na duální pohon Diesel Gas LPG, nebo Diesel Gas CNG.
Přestavby nákladních i užitkových vozidel a strojů na duální pohon NM+LPG nebo NM+CNG je specializovaná činnost ve které se vše řeší individuálně podle dispozice konkrétního stroje či vozidla ale také podle způsobu využívání stroje a samozřejmě s ohledem na požadavky provozovatele.
Někdy je opravdu velmi složité vyhovět beze zbytku všem požadovaným kritériím. Většina vozidel je limitována prostorem který je na vozidle možné využít k umístění nádrží na plyn. Mnohdy je totiž požadavek provozovatele na velikost nádrže plynu respektive dojezd vozidla na jedno natankování těžko splnitelné, protože rám vozidla bývá doslova napěchován různým provozním příslušenstvím. Proto je každá taková přestavba výzvou kreativity technického řešení která s sebou mnohdy přinášejí i uřčité kompromisy. Vždy však klademe zásadní důraz na funkčnost a spolehlivost systému a samozřejmě efektivitu projevující se v konečné úspoře nákladů za pohonné hmoty při provozu vozidla s duálním systémem Diesel Gas LPG nebo CNG.

Přestavbám vozidel a strojů na alternativní pohony se obecně věnujeme od roku 1992. Máme za sebou vývoj a aplikaci několika generací systémů pro pohon vozidel zejména na LPG a v posledních letech i CNG. Za tuto dobu jsme přestavěli více jak 4000 vozidel na pohon plynem. Přibližně od roku 2009 se intenzívně zabýváme nově vznikajícím oborem, kterým jsou právě přestavby Dieselgas LPG a CNG. Duální pohony dieselů se uplatňují hlavně na nákladních vozidlech a těžkých pracovních strojích, kde tento nový způsob pohonu umožňuje dosahovat značných úspor nákladů na pohonné hmoty, ale také významnou měrou šetřit životní prostředí svým ekologickým provozem.

 

Nákres vozidla na CNG

Schematická ukázka možného umístění nádrže CNG na nákladním vozidle